Eğitim

Diploma Programının Birimi: Edebiyat Fakültesi

Diploma Programının Eğitimine Başladığı Akademik Yıl: 1933 (Örgün Öğretim) / 2009 (İkinci Öğretim)

Diploma Programının Eğitim Dili: Türkçe

Kabul İçin Genel Koşullar: LYS (TS-2) LYS ek kontenjan, yatay geçişle gelen öğrenciler ile kabul koşullarını sağlamış yabancı uyruklu öğrenciler kabul edilir. Kabul için belirlenmiş özel bir koşul bulunmamaktadır.

Son Üç Yıllık Kontenjan Ortalaması: 105

Yabancı Dil: Yabancı dil hazırlık eğitimi yoktur.

Meslekî Hazırlık Eğitimi: Meslekî hazırlık eğitimi yoktur.

Çift Ana Dal, Yan Dal, Ortak Diploma: Edebiyat Fakültesi'nde Çift Ana Dal Diploma olanağı bulunmaktadır. Eğitim dili farklı olan bölümler öğrenci kabulünde yabancı dil yeterliği isteyebilirler.

Diploma Programının Vizyonu: Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünün akademik açıdan güçlü ve yetkin konumunu korumak; önümüzdeki süreçte Türkoloji'nin en önemli merkezi hâline gelmek.

Diploma Programının Misyonu: Türk kültürünün temel unsurları olan Türk dili ve edebiyatı alanında geçmişten günümüze ortaya konulan yazılı ve sözlü ürünleri araştırıp incelemek, elde edilen bilgileri toplumla paylaşmak, diğer kültürlerle olan ilişkilerde belirleyici ve etkin rol oynamak, alanında yetkin bilim adamları ve eğitimciler yetiştirmek.

Amaç ve Hedef: Türk dili ve edebiyatı alanında yetkin eğitmen ve araştırmacı yetiştirmek. Mevcut eğitim koşullarını geliştirmek ve alanın sorunlarına çözüm üretmek.

Bilgi ve Beceri:                                                                                                 

1- Alanında güncel ders kitapları, uygulama araç gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuram ve uygulama bilgilerine sahip olmak.

2- Alanıyla ilgili kuram ve kavramları özümseme, tartışma ve bu bilgileri alanında uygulayacak veya sorgulayacak düzeyde bilgiye sahip olmak.

3- Alanıyla ilgili yazılmış kaynaklar ve alanının destekleyen diğer kaynakları değerlendirebilecek kuramsal bilgilere sahip olmak.

4- Alanıyla ilgili elde ettiği ve ürettiği verileri raporlama ve takdim etme becerisine sahip olma.

5- Çevresel bilginin alanıyla ilgisini kurma ve geliştirme refleksine sahip olma.

6- Alanıyla ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak sorunları saptayabilme ve gerekçelendirilebilir çözümler önerebilme yetisine sahip olma.

7- Alanıyla ilgili her türlü olasılığı göz önünde bulundurarak uygun iletişimi sağlayacak bireysel girişimlerde bulunmak.

8- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve bu gereksinimleri karşılayabilme.

9- Alanıyla ilgili karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.

Tutum:

1- Alanında sahip olduğu bilgi ve deneyimlerini alanla ilgili yetkin kişilerle paylaşabilme, karşıt görüşlerini savunabilmek.

2- Sosyal veri analizi yapabilmek ve veri türüne bağlı uygun analiz yöntem ve tekniklerini seçip yürütebilmek.

3- Sosyal hakların evrenselliği sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeteri bilince sahip olma.      

Programın Ulusal Yeterlikler Çerçevesi ve Sektörel Yeterlikler ile İlişkisi             

Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek; alanın güncel  gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alandaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek; alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek,  sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek,  program yeterlilikleri ile Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi’nin ilişkili olduğu kazanımlardır.

Programın Güçlü ve Zayıf Yönleri

Güçlü Yönler

Geleneği olan köklü bir kurum olması, alanında söz sahibi öğretim üyelerine sahip olması, Türk Dili ve Edebiyatı sahasını ilgilendiren kütüphanelerin bulunduğu bir şehirde olması ve bu kütüphanelere yakınlığı, mezunlarımızın pek çok kurum ve kuruluşta görev yapıyor olmaları; yeni mezunlarımıza çeşitli iş imkânlarını sunmaları.


Zayıf Yönler

Eğitim öğretim faaliyetleri için kullanılan mekanın yetersizliği, yabancı dil hazırlık sınıflarımızın olmaması, dolayısıyla lisansüstü eğitim başvurularında mesleki alanda başarılı öğrencilerimizin yabancı dil barajını aşamamaları, programın genel kaynaklarının büyük kısmının henüz dijital ortama aktarılmamış olması ise teknolojik gelişmelerden azami düzeyde faydalanılamaması sorununu ortaya çıkarmaktadır.


Mezuniyet Koşulları

Öğrencilerimiz için öğrenim dönemleri sürecinde  programdan mezun olabilmek için öğrencinin %75’i zorunlu ve %25’i seçmeli derslerden oluşan 240 AKTS tamamlaması, Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO) değerinin en az 2.00 olması gerekmektedir. Diploma programından mezun olanlar TÜRKOLOG unvanı alırlar.


İstihdam Olanakları ve Sosyal Olanaklar

Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü genel olarak; akademisyen, öğretmen ve araştırmacı yetiştirmektedir. Bununla beraber bölüm mezunları  basın-yayın ve radyo-televizyon sektörü başta olmak üzere, arşivcilik ve kütüphanecilik gibi çok çeşitli iş alanlarında çalışma imkânlarına sahiptirler. Bölümün düzenlediği konferans, sempozyum, söyleşi ve anma toplantıları sosyal olanaklardandır.

Diploma Programının Öğretim Türü: Örgün-Birinci Öğretim

Diploma Programının Birimi: Sosyal Bilimler Enstitüsü

Diploma Programının Ana Bilim Dalı / Bilim Dalı: Türk Dili ve edebiyatı Ana Bilim Dalı

Diploma Programının Eğitimine Başladığı Akademik Yıl: 1984-1985 Akademik Yılı

Diploma Programının Eğitim Dili: Türkçe

Kabul İçin Genel Koşullar:                                                          

1. Lisans mezunu olmak

2. Ales sınavına girmiş ve yeterli puan almış olmak

3. YDS veya YÖK tarafından eşdeğerliği kabul edilmiş Yabancı Dil   sınavlarından birine girmiş ve yeterli puanı almış olmak

4. Ana bilim dalı tarafından yapılan mülakata girmek   Minimum kabul puanları ve ağırlıkları İstanbul Üniversitesi Lisansüstü Eğitim   ve Öğretim Yönetmeliği ve Senatonun belirlediği koşullar çerçevesinde   saptanmaktadır.               

5. İstanbul Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ve Senatonun   belirlediği genel koşulları sağlamak.

Türk   Dili ve Edebiyatı Lisans Programı mezunu olmayanlar ve gerekli şartları   sağlamayanlar için Bilimsel Hazırlık Sınıfı okutulmaktadır.


Son Üç Yıllık Kontenjan Ortalaması: 30

Yabancı Dil: Yabancı dil hazırlık eğitimi yoktur.

Meslekî Hazırlık Eğitimi: Türk   Dili ve Edebiyatı Lisans Programı mezunu olmayanlar ve gerekli şartları   sağlamayanlar için Bilimsel Hazırlık Sınıfı okutulmaktadır.

Çift Ana Dal, Yan Dal, Ortak Diploma: Bölümümüz   Dilbilimi, Çağdaş Türk Lehçeleri, Tarih, Batı Dilleri ve Edebiyatları, Doğu   Dilleri ve Edebiyatları, Sosyoloji, Psikoloji, Felsefe gibi bölümlerle   iş birliği içerisinde çift ana dal yapma imkânı olabilir. Yüksek Lisans ve   doktora tezlerinde ilgili bilim dallarının yöntemlerinden yararlanılmakta   olup ortak çalışmalar yapılabilir. Eşdeğer diploma programlarıyla iş birliği yapmak mümkündür.

Diploma Programının Vizyonu: Türk   Dili ve Edebiyatı Bölümünün akademik açıdan güçlü ve yetkin konumunu korumak   ve devamlılığını sağlamak.

Diploma Programının Misyonu: Türk   Dili ve Edebiyatı Bölümünün akademik açıdan güçlü ve yetkin konumunu korumak   ve devamlılığını sağlamak. Türk   kültürünün temel unsurları olan Türk dili ve edebiyatı alanında geçmişten günümüze   ortaya konulan yazılı ve sözlü ürünleri araştırıp incelemek; elde edilen   bilgileri toplumla paylaşmak; diğer kültürlerle olan ilişkilerde belirleyici   ve etkin rol oynamak; alanında yetkin bilim adamları ve eğitimciler   yetiştirmek.

Amaç ve Hedef

Başlangıcından günümüze kadar dilimizin ve edebiyatımızın geçirmiş olduğu   devreleri, bu devrelerde beliren sanat anlayışlarını, bu çerçevede ortaya konulan   eserleri, bunları meydana getiren şahsiyetleri bir bütün halinde alıp   inceleme ve değerlendirme yeterliliği kazanma;.

Türkçeyi doğru ve güzel bir şekilde yazma ve konuşma becerisi edinme;

Etkili sunum tekniklerini kullanabilme;  

Tarih, Felsefe, Sosyoloji, Sanat Tarihi, Arkeoloji, Psikoloji gibi diğer   sosyal /  insanî bilimlerden   faydalanabilme;  

Dil ve edebiyat sahasında ortaya çıkan güncel problemlerin farkında olma,   çözüm üretebilme;  

Dil ve edebiyat bilgilerini tam olarak kavrayabilme, bu bilgileri eğitim   öğretim sürecinde öğrencilerin seviyelerine uygun bir şekilde ve amaca   yönelik olarak kullanabilir durumda bulunma;  

Saha ile ilgili literatüre hâkim olma, bilgi teknolojilerini etkin   kullanabilme;  

Bibliyografya ve arşiv kaynakları gibi bilgiye ulaşım araçlarını   kullanabilme ve uygun şekilde kataloglama becerisine sahip olma;  

Tarihsel araştırmaların belirleme, araştırma, yazma ve değerlendirme   aşamalarında etik davranış sergileme;  

Karşılaştırmalı dil, edebiyat ve kültür araştırmaları yapabilecek yöntem ve   yaklaşımlara sahip olma;  

Kültür bilimi ve halk bilimi yöntemleri hakkında bilme sahibi olma ve bu   yöntemleri kullanabilme.

Kazandıracağı Bilgi, Beceri ve Tutumlar

Bilgi: Alanında   güncel ders kitapları, uygulama araç gereçleri ve diğer kaynaklarla   desteklenen ileri düzeydeki kuram ve uygulama bilgilerine sahip olmak.   Alanıyla ilgili temel kavram ve kuramları özümseme, tartışma ve bu bilgileri   alanında uygulayacak veya sorgulayacak düzeyde bilgiye sahip olmak. Alanıyla   ilgili yazılmış kaynaklar ve alanını destekleyen diğer kaynakları   değerlendirebilecek kuramsal bilgilere sahip olmak. Alanıyla ilgili ürettiği   ve elde ettiği verileri raporlama ve takdim etme becerisine sahip olmak.Sosyal   hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre   koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.

Beceri: Çevresel   bilginin alanıyla ilgili bağlantısını kurma ve geliştirme refleksine sahip olmak.   Alanıyla ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak,   sorunları saptayabilme ve gerekçelendirilebilir çözümler önerebilme   becerisine sahip olmak. Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve bu   gereksinimleri karşılayabilmek.

Tutum: Alanıyla   ilgili karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi   olarak sorumluluk alabilmek. Alanıyla ilgili her türlü olasılığı göz önünde   bulundurarak uygun iletişimi sağlayacak bireysel girişimlerde bulunabilmek.   Alanında sahip olduğu bilgi ve deneyimlerini alanla ilgili yetkin kişilerle   paylaşabilme, karşıt görüşlerini savunabilmek. Sosyal veri analizi yapabilmek   ve veri türüne bağlı uygun analiz yöntem ve tekniklerini seçip yürütebilmek.


Programın Ulusal Yeterlikler Çerçevesi ve Sektörel Yeterlikler ile İlişkisi      

Alan ile ilgili verilerin toplanması,   yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri   gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek; alanın güncel  gelişmeleri ve kendi çalışmalarını,   alandaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli   biçimde aktarabilmek; alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle   inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek,  sorunları tanımlayabilmek, analiz   edebilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri   geliştirebilmek,  program   yeterlilikleri ile Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi’nin ilişkili olduğu   kazanımlardır.

Programın Güçlü ve Zayıf Yönleri

Güçlü   Yönleri   

• Geleneği olan köklü bir kurum olması.

• Alanında söz sahibi öğretim üyelerine sahip olması.  

• Türk Dili ve Edebiyatı sahasını ilgilendiren kütüphanelerin bulunduğu bir   şehirde olması ve bu kütüphanelere yakınlığı.

• Mezunlarımızın pek çok kurum ve kuruluşta görev yapıyor olmaları; yeni   mezunlarımıza çeşitli iş imkanlarını sunmaları. 

•Üniversite bünyesinde ihtisas kütüphaneleri, nadir eserler kütüphanesi ve genel kitaplığa sahip olması.                                                                                                             

Zayıf Yönleri  

• Eğitim öğretim faaliyetleri için kullanılan mekanın yetersizliği, Yabancı dil hazırlık sınıflarımızın olmaması, dolayısıyla Lisansüstü eğitim   başvurularında mesleki alanda başarılı öğrencilerimizin yabancı dil barajını   aşamamaları.

Basılı ve Elektronik Ortamdaki Kaynaklar

SCI ve   SSCI’de taranan hakemli süreli yayınlar ve kütüphanenin anlaşmalı olduğu   elektronik kütüphane taramaları, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Dergisi (2011   itibariyle e-dergi olarak da çıkmaktadır.)

Sosyal Olanaklar

Bölümün düzenlediği konferans, sempozyum, söyleşi ve anma toplantıları sosyal olanaklardandır.



Diploma Programının Öğretim Türü: Örgün-Birinci Öğretim

Diploma Programının Birimi: Sosyal Bilimler Enstitüsü

Diploma Programının Ana Bilim Dalı / Bilim Dalı: Türk Dili ve edebiyatı Ana Bilim Dalı

Diploma Programının Eğitimine Başladığı Akademik Yıl: 1983-1984 Akademik Yılı

Diploma Programının Eğitim Dili: Türkçe

Kabul İçin Genel Koşullar:                                                          

1. Lisans   mezunu olmak
2. ALES sınavına girmiş ve yeterli puan almış olmak
3. YDS veya YÖK tarafından eş değerliği kabul edilmiş. Yabancı Dil sınavlarından birine girmiş ve yeterli puanı almış olmak
4. Ana Bilim Dalı tarafından yapılan mülakata girmek.
(Minimum kabul puanları ve ağırlıkları İstanbul Üniversitesi Lisansüstü Eğitim   ve Öğretim Yönetmeliği ve Senatonun belirlediği koşullar çerçevesinde   saptanmaktadır.)    5.   İstanbul Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ve Senatonun   belirlediği genel koşulları sağlamak.

Türk   Dili ve Edebiyatı Lisans Programı mezunu olmayanlar ve gerekli şartları   sağlamayanlar için Bilimsel Hazırlık Sınıfı okutulmaktadır.

Yabancı Dil: Yabancı dil hazırlık eğitimi yoktur.

Meslekî Hazırlık Eğitimi: Türk   Dili ve Edebiyatı Lisans Programı mezunu olmayanlar ve gerekli şartları   sağlamayanlar için Bilimsel Hazırlık Sınıfı okutulmaktadır.

Çift Ana Dal, Yan Dal, Ortak Diploma: Bölümümüz   Dilbilimi, Çağdaş Türk Lehçeleri, Tarih, Batı Dilleri ve Edebiyatları, Doğu   Dilleri ve Edebiyatları, Sosyoloji, Psikoloji, Felsefe gibi bölümlerle   iş birliği içerisinde çift ana dal yapma imkânı olabilir. Yüksek Lisans ve   doktora tezlerinde ilgili bilim dallarının yöntemlerinden yararlanılmakta   olup ortak çalışmalar yapılabilir. Eşdeğer diploma programlarıyla iş birliği yapmak mümkündür.

Diploma Programının Vizyonu: Türk   Dili ve Edebiyatı Bölümünün akademik açıdan güçlü ve yetkin konumunu korumak   ve devamlılığını sağlamak.

Diploma Programının Misyonu: Türk   Dili ve Edebiyatı Bölümünün akademik açıdan güçlü ve yetkin konumunu korumak   ve devamlılığını sağlamak. Türk   kültürünün temel unsurları olan Türk dili ve edebiyatı alanında geçmişten günümüze   ortaya konulan yazılı ve sözlü ürünleri araştırıp incelemek; elde edilen   bilgileri toplumla paylaşmak; diğer kültürlerle olan ilişkilerde belirleyici   ve etkin rol oynamak; alanında yetkin bilim adamları ve eğitimciler   yetiştirmek.

Amaç ve Hedef

Başlangıcından günümüze kadar dilimizin ve edebiyatımızın geçirmiş olduğu   devreleri, bu devrelerde beliren sanat anlayışlarını, bu çerçevede ortaya konulan   eserleri, bunları meydana getiren şahsiyetleri bir bütün halinde alıp   inceleme ve değerlendirme yeterliliği kazanma;.

Türkçeyi doğru ve güzel bir şekilde yazma ve konuşma becerisi edinme;

Etkili sunum tekniklerini kullanabilme;  

Tarih, Felsefe, Sosyoloji, Sanat Tarihi, Arkeoloji, Psikoloji gibi diğer   sosyal /  insanî bilimlerden   faydalanabilme;  

Dil ve edebiyat sahasında ortaya çıkan güncel problemlerin farkında olma,   çözüm üretebilme;  

Dil ve edebiyat bilgilerini tam olarak kavrayabilme, bu bilgileri eğitim   öğretim sürecinde öğrencilerin seviyelerine uygun bir şekilde ve amaca   yönelik olarak kullanabilir durumda bulunma;  

Saha ile ilgili literatüre hâkim olma, bilgi teknolojilerini etkin   kullanabilme;  

Bibliyografya ve arşiv kaynakları gibi bilgiye ulaşım araçlarını   kullanabilme ve uygun şekilde kataloglama becerisine sahip olma;  

Tarihsel araştırmaların belirleme, araştırma, yazma ve değerlendirme   aşamalarında etik davranış sergileme;  

Karşılaştırmalı dil, edebiyat ve kültür araştırmaları yapabilecek yöntem ve   yaklaşımlara sahip olma;  

Kültür bilimi ve halk bilimi yöntemleri hakkında bilme sahibi olma ve bu   yöntemleri kullanabilme.

Kazandıracağı Bilgi, Beceri ve Tutumlar

Bilgi: Alanında   güncel ders kitapları, uygulama araç gereçleri ve diğer kaynaklarla   desteklenen ileri düzeydeki kuram ve uygulama bilgilerine sahip olmak.   Alanıyla ilgili temel kavram ve kuramları özümseme, tartışma ve bu bilgileri   alanında uygulayacak veya sorgulayacak düzeyde bilgiye sahip olmak. Alanıyla   ilgili yazılmış kaynaklar ve alanını destekleyen diğer kaynakları   değerlendirebilecek kuramsal bilgilere sahip olmak. Alanıyla ilgili ürettiği   ve elde ettiği verileri raporlama ve takdim etme becerisine sahip olmak.Sosyal   hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre   koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.

Beceri: Çevresel   bilginin alanıyla ilgili bağlantısını kurma ve geliştirme refleksine sahip olmak.   Alanıyla ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak,   sorunları saptayabilme ve gerekçelendirilebilir çözümler önerebilme   becerisine sahip olmak. Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve bu   gereksinimleri karşılayabilmek.

Tutum: Alanıyla   ilgili karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi   olarak sorumluluk alabilmek. Alanıyla ilgili her türlü olasılığı göz önünde   bulundurarak uygun iletişimi sağlayacak bireysel girişimlerde bulunabilmek.   Alanında sahip olduğu bilgi ve deneyimlerini alanla ilgili yetkin kişilerle   paylaşabilme, karşıt görüşlerini savunabilmek. Sosyal veri analizi yapabilmek   ve veri türüne bağlı uygun analiz yöntem ve tekniklerini seçip yürütebilmek.


Programın Ulusal Yeterlikler Çerçevesi ve Sektörel Yeterlikler ile İlişkisi      

Alan ile ilgili verilerin toplanması,   yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri   gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek; alanın güncel  gelişmeleri ve kendi çalışmalarını,   alandaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli   biçimde aktarabilmek; alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle   inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek,  sorunları tanımlayabilmek, analiz   edebilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri   geliştirebilmek,  program   yeterlilikleri ile Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi’nin ilişkili olduğu   kazanımlardır.

Programın Güçlü ve Zayıf Yönleri

Güçlü   Yönleri   

• Geleneği olan köklü bir kurum olması.

• Alanında söz sahibi öğretim üyelerine sahip olması.  

• Türk Dili ve Edebiyatı sahasını ilgilendiren kütüphanelerin bulunduğu bir   şehirde olması ve bu kütüphanelere yakınlığı.

• Mezunlarımızın pek çok kurum ve kuruluşta görev yapıyor olmaları; yeni   mezunlarımıza çeşitli iş imkanlarını sunmaları. 

•Üniversite bünyesinde ihtisas kütüphaneleri, nadir eserler kütüphanesi ve genel kitaplığa sahip olması.                                                                                                             

Zayıf Yönleri  

• Eğitim öğretim faaliyetleri için kullanılan mekanın yetersizliği, Yabancı dil hazırlık sınıflarımızın olmaması, dolayısıyla Lisansüstü eğitim   başvurularında mesleki alanda başarılı öğrencilerimizin yabancı dil barajını   aşamamaları.

Programın Mezuniyet Koşulları

1. Minimum   24 kredi ve seminer dersini tamamlamak / 240 AKTS tamamlamak

2. Minimum 75/100, 2,5/4 ortalama elde etmek

3. Tez savunmasında başarılı olmak

Mezunların Alacağı Unvanlar

Türkolog, Akademisyen, Araştırmacı, Uzman Öğretmen.

Mezunların İstihdam Olanakları

Türk Dili   ve Edebiyatı Bölümü genel olarak akademisyen, öğretmen ve araştırmacı   yetiştirmektedir. Bununla beraber bölüm mezunları  basın-yayın ve radyo-televizyon sektörü   başta olmak üzere, arşivcilik ve kütüphanecilik gibi çok çeşitli iş   alanlarında çalışma imkânlarına sahiptirler.